Kõik personalivestlused mugavalt ühes süsteemis
-
Ankeetide näidised
Oleme siia välja pannud vaid mõned ankeetide näidised. PlanPro tarkvaras saate oma küsimustiku kujundada oma ettevõtte vajadustest lähtuvalt. Vestluse vormil saate küsida neid küsimusi, mis just teie organisatsiooni jaoks on olulised.
-
Iga vestluse tüübi jaoks sobiv töövoog
PlanPro tarkvara abil saate läbi viia erinevaid vestlusi, sealhulgas nt arenguvestlus koos kompetentside hindamisega või ilma, tulemusvestlus, katseaja lõpu vestlus, uue töötaja sisseelamisprogramm, lahkumisintervjuu, 360-kraadi tagasiside hindamine, töötajate rahulolu-uuring jne. Iga vestluse tüübi jaoks on olemas sobiv töövoog. Näiteks saab valida, kas vestluse täitmist alustab esimesena töötaja või juht. Ankeedis saab ka määrata, millised küsimused on vastamiseks töötajale ja millised juhile. Samuti seda, millistele küsimustele vastamine on tingimata nõutav. Võimalus on kuvada tulemusi visuaalselt ülevaatlikult graafikul.
-
Kõik personalivestlused mugavalt ühes süsteemis
Elektroonilises keskkonnas läbiviidavate vestluste administreerimine on oluliselt lihtsam: kõikide töötajate erinevate aastate vestluste vormid asuvad ühes kohas ja on lihtsalt leitavad. Personalijuht (või soovi korral ka osakondade juhid) saab kiiresti vestlusi algatada ning omab jooksvat ülevaadet, kui kaugel vestluste protsess töötajate ja osakondade lõikes on. Lisaks, kui vestluse käigus töötaja eelmise perioodi eesmärkide täitmisele antavad hinnangud on näiteks tulemuspalga maksmise aluseks, on mugav kõigi töötajate vestluste kokkuvõtted salvestada paari klikiga Exceli faili.
Ankeetide näidised
Töötaja ja tema juhi vahel peetava arenguvestluse (või koostöövestluse, aastavestluse) jutupunktid on tavaliselt järgmised:
- Vaadata üle eelmise perioodi tööülesanded ja analüüsida, kuidas õnnestus nende täitmine;
- Püstitada eesmärgid järgmiseks perioodiks;
- Kaardistada töötaja väärtused ja hinnata oskusi;
- Rääkida, millega töötaja on ning millega ei ole rahul;
- Arutleda, kas midagi vajaks muutmist organisatsiooni, meeskonna, töö sisu või töökorralduse tasandil;
- Selgitada välja töötaja isiklik arenguplaan ja karjäärisoovid;
- Leppida kokku töötaja edasised arendus- ja koolitustegevused.
Tulemustasu süsteemide puhul on tähtsateks tingimusteks lihtsus ja arusaadavus. Mida konkreetsem ja mõõdetavam tulemustasu kujunemine on, seda selgem ja motiveerivam on see töötajale. Läbipaistva süsteemi loomisel on oluline töötajaga perioodi alguses kokku leppida eesmärgid koos mõõdikutega. Sealjuures tuleb arvesse võtta, et eesmärgid võivad olla erineva osatähtsusega (NB! kõikide eesmärkide osatähtsus kokku 100%). Ehk kui tulemuste hindamise käigus võib selguda, et vähem olulised eesmärgid on edukalt täidetud, kuid kriitilisema tähtsusega eesmärgid ei ole. Sel juhul loomulikult on mõjutatud ka tulemustasu suurus.
PlanPros saab rakendada keerukaid tulemuspalga kujunemise süsteeme. Näiteks on võimalik on kasutada valemeid, mis võtavad arvesse nt etteantud piirmäärasid jpm.
Antud näite puhul arvutatakse iga eesmärgi puhul, mitu % planeeritust on tegelikult täidetud, arvutatakse uuesti osatähtsust arvesse võttes kaalutud tegeliku täitmise % ning nii töötaja kui tema juht saavad lisada kommentaari. Lõpptulemusena võetaksegi tulemustasu maksmise aluseks üksuse ja isiklike eesmärkide kaalutud täitmiste summa (%).
Enne kui sisseelamine hakkab läbi saama, on õige aeg teha kokkuvõtteid, vaadata tagasi saadud kogemusele ja esimestele kuudele tagasi. Mis läks hästi, mis vajab veel õppimist ja mis seisab ees?
Kas eesmärgid said täidetud? Kuidas läks kohanemine meeskonnaga ja organisatsiooniga? Millised on pikemad plaanid ja mida nende tegemiseks vaja juurde õppida?
PlanPro keskkonnas saab läbi viia ka erinevaid uuringuid ja küsitlusi. Soovi korral aitame ka ankeedi väljatöötamisel ning tulemuste analüüsimisel ja visualiseerimisel.
Küsitluste tulemustest kuvatakse visualiseeritud kokkuvõte.
Lahkumisintervjuu toimub lahkuva töötaja ja personalitöötaja vahel. Juhil ei ole ligipääsu vestluse tulemustele.
Võimaldab küsida hinnatava kohta tagasisidet nii kolleegidelt kui ka isikutelt väljastpoolt organisatsiooni. Rollid (enesehinnang, juhi hinnang, kolleegide, alluvate ja koostööpartnerite hinnang) pannakse paika PlanPro keskkonnas seadistatud struktuuri alusel automaatselt. Tagasiside hindamise tulemused on vaikimisi kättesaadavad hinnatavale, personalijuhile ning hinnatava otsesele juhile.
Iga hinnatava kohta kuvatakse kokkuvõte graafiliselt. Kompetentside hinnangupunktid kujunevad vastava kompetentsi käitumuslikele näitajatele antud hinnangute keskmise põhjal. Lisaks graafikule esitatakse koond hindajate poolt antud anonüümsetest kommentaaridest.