Blog
Avaleht » Positiivne töötajakogemus PlanPro abil
Töötajakogemuse loomine on võtmetähtsusega igas organisatsioonis, alates juba onboardingu esimestest päevadest (kui mitte isegi enne seda) ja jätkub kogu töösuhte ajal. Töötajakogemust mõjutavad suuresti ka digilahendused, mis organisatsioonis kasutusel on või ei ole.
PlanPro vestluste tarkvara võimaldab vestluste protsessi muuta märksa efektiivsemaks ja hoida kokku nii juhtide kui ka töötajate väärtuslikku tööaega. Organisatsiooni vajaduste jaoks seadistatud ja kasutusele võetud tarkvara võimaldab keskenduda vestluste sisule ning toetab soovitava töötajakogemuse saavutamist. PlanPro kliendid kasutavad kõige enam üks-kaks korda aastas läbiviidavaid arenguvestlusi ja katseajavestlusi, kuid vestluste mooduli kasutusala töösuhte vältel on palju laiem.
Töötaja sisseelamine on esimene oluline etapp uue töösuhte alguses, et töötaja tunneks end oodatuna ja oleks hästi informeeritud. Sel perioodil võib toimuda üks kuni mitu vestlust. Sisseelamisvestluse eesmärk on aidata uuel töötajal kiiremini ja edukamalt kohaneda ning tunda end uues keskkonnas mugavalt ja toetatult. PlanPro vestluse vormile saab tuua loetelu katseaja tegevustest, kohtumistest ja tähtaegadest ning muu teave, kust midagi leida ja millest peaks olema uus töötaja informeeritud. Sisseelamisvestlus loob aluse positiivsele töötajakogemusele, mis omakorda mõjutab töötaja pühendumust ja panust organisatsiooni. Katseaja alguses lepitakse kokku katseaja eesmärgid, mis tuleks kindlasti vestluse vormil dokumenteerida, et vältida olukorda, kus katseaja lõpus ei ole toetuda millelegi, mis tõestaks eesmärkide täitmist. Vajadusel ja võimalusel võiks toimuda katseajaperioodil ka vahevestlus, et vaadata üle tegevuste täitmise edenemine ja vastata tekkinud küsimustele. Vahevestluse raames on võimalus kiiresti reageerida, kui uus töötaja ei vasta ootustele või ei sobitu meeskonnaga. Katseaja lõpuvestlusel saavad töötaja ja juht vaadata üle tulemused ning tehakse otsus töösuhte jätkamise osas, ühtlasi antakse tagasisidet sisseelamisperioodile, seatakse eesmärgid ja koolitusvajadused uueks perioodiks.
Pärast töötaja katseaja edukat läbimist järgnevad regulaarsed arengu- ja tulemusvestlused, mis võimaldavad hinnata töötaja kompetentse, arutada tema tugevusi, arenguvõimalusi, väärtuspõhist käitumist ning hinnata eesmärkide täitmist ja seada uusi. Arengu toetamisel tuleks jälgida kahte tasandit: organisatsiooni tasand, mis põhineb organisatsiooni suurematel eesmärkidel ja ärivajadustel ning individuaalse arengu tasand, mis põhineb töötaja tööalastel eesmärkidel, oskustel ja kompetentside arendamisel. Juhil on siinkohal oluline roll luua seos töötaja tööülesannete ja organisatsiooni suuremate eesmärkide vahel.
Kompetentside hindamine võib olla üks osa arenguvestlusest või toimuda eraldi hindamisena, mida saab samuti PlanPros rakendada. Hinnata saab nii üldkompetentse kui ka ametialaseid kompetentse tegevusnäitajate alusel. Tagasiside kogumist mitmest erinevast allikast võimaldab 360-kraadi tagasiside. Seda kasutatakse pigem juhtide hindamisel ning kaasatud on mitu osapoolt (enesehinnang, vahetu juhi, kolleegi ja alluva hinnang ning võimalusel ka välise partneri või kliendi hinnang). See aitab saada terviklikumat pilti töötaja tugevustest ja arenguvajadustest. Tulemuste tõlgendamisel on abiks PlanPro visuaalsed kokkuvõtted.
Lisaks tavapärastele vestlustele võib organisatsioonis olla soov läbi viia erinevaid küsitlusi, olgu selleks rahulolu-uuring, töökeskkonna riskide hindamine, juhtimisega seotud küsitlused, töötajate motiveerimise ja tunnustamisega seotud küsitlused või midagi muud. Sellised küsitlused aitavad juhtidel paremini mõista töötajate vajadusi ja muresid ning võtta vastu paremaid otsuseid töötajakogemuse parandamiseks organisatsioonis tervikuna. Küsitluste tulemused on koheselt kättesaadavad ning tagatud on vastajate konfidentsiaalsus ja anonüümsus.
Oluline on rõhutada ka lahkumisvestluste tähtsust töötajakogemuse kujundamisel. Lahkumisvestlus võimaldab töötajal anda ausat tagasisidetausalt avaldada töösuhte lõpetamise põhjustest põhjused ning anda tagasisidete organisatsiooni tugevustestle ja nõrkustestle, samuti teha pareandusettepanekuid. See on väärtuslik tagasiside info organisatsioonile, et mõista, miks töötajad lahkuvad ning mida saaks tulevikus teha paremini tulevaste töötajate hoidmiseks ja motiveerimiseks. Lahkumisvestlus aitab töösuhte lõpetada sõbralikult ja jätta organisatsioonist positiivne mulje. See omakorda mõjutab kindlasti organisatsiooni mainet ja võimekust meelitada ligi uusi talente.
PlanPro tarkvara on mitmekülgne ja paindlik tööriist vestluste läbiviimiseks, võimaldades luua organisatsiooni vajadusi ja visuaale arvestades atraktiivse ja kasutajasõbraliku küsimustiku. PlanPros saab kasutusele võtta piiramatu arvu erinevaid küsimustikke ja küsitlusi. Automaatsed teavitused tagavad ajakohase ülevaate vormide täitmise staatustest. PlanPro kasutajaliides on mugav ja intuitiivne, seda kasutavad edukalt meditsiini-, haridus-, teenindus– ja tootmissektori töötajad.
Kokkuvõtteks, läbi erinevate vestluste ja tagasiside kogumise on võimalik luua positiivne ja toetav töötajakogemuse süsteem, mis omakorda soodustab töötajate pühendumust ja organisatsiooni arengut. PlanPros tehakse aastas 50 000+ vestlust.
Küsi lisainfot ja demo! Kindlasti leiame ka Sinu organisatsioonile sobiva lahenduse.
Täitke palun kontaktivorm ning võtame teiega ühendust.