Blogi

Aastavestluste ettevalmistamine ja läbiviimine

Nii mõnedki PlanPro kliendid on juba alustanud aastavestlustega, paljud on kohe alustamas ning mitmed teevad tagasivaate alles uue aasta alguses.

Aastavestluste läbiviimine peaks lähtuma iga organisatsiooni strateegilistest eesmärkidest ja vajadustest. Järgnevalt jagame praktilisi näpunäiteid aastavestluste ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks.

PlanPro vestluste tarkvara võimalustest saad lisainfot siit: https://planpro.ee/arenguvestlused-tarkvara/

Miks on aastavestlused olulised?

Aastavestlus (ka arenguvestlus, koostöövestlus, tulemusvestlus) ei peaks olema pelgalt kohustus, vaid oodatud hetk nii töötajale kui ka juhile.

Aastavestluste peamine fookus:
– töötajate areng
– koostöö tugevdamine
– organisatsiooni eesmärkide saavutamine

1. Eduka vestluse võti – ettevalmistus

  • Hästi läbimõeldud küsimused loovad aluse sisukale vestlusele, mis on kasulik töötajale, juhile ja organisatsioonile tervikuna.
  • Oluline ei ole vestluse vormi pikkus, vaid sisu.
  • Looge töötajale ja juhile võimalused enne vestlust vorm ära täita, et mõlemad saaksid vestluseks paremini valmistuda.

2. Alusta positiivse noodiga

  • Alusta vestlust tunnustusega – edu märkamine motiveerib!
  • Oluline on mõlemapoolne tagasiside. Juhina märka ja tagasisidesta töötaja pingutusi ning julgusta töötajat kasutama võimalust ka juhile tagasisidet anda.

3. Eesmärkide seadmine

  • Aastavestluse peamine fookus on eesmärkide seadmine.
  • Loo seos töötaja isiklike eesmärkide ja organisatsiooni suuremate eesmärkide vahel.
  • Kasuta aastavestlust kui ühte kommunikatsioonivahendit, tutvustades töötajale organisatsiooni uue aasta strateegiaid ja suundi.

4. Rääkige arengust ja karjäärist

  • Selgita välja töötaja pikemaajalised soovid ja plaanid.
  • Millised tegevused toetavad töötaja arengut – koolitus, mentorlus või uued väljakutsed?
  • Planeerige ja prioriseerige koos töötajaga arengutegevused ja karjäärisuunad.

5. Väärtused: organisatsioon vs töötaja

  • Kuidas organisatsiooni ja töötaja väärtused kattuvad?
  • Arutage, kuidas organisatsioon ja töötaja väärtusi tajuvad ja järgivad. See aitab hoida väärtusi igapäevases töös nähtavana.

6. Dokumenteerimine ja kokkuvõte

  • Mõtle kriitiliselt, millist infot on üldse vaja.
  • Hästi valitud küsimused on aluseks struktureeritud väärtusliku info kogumisele, mille põhjal saab teha teadlikke otsuseid nii töötaja kui ka organisatsiooni tasandil.
  • Visuaalsed kokkuvõtted aitavad vestluse tulemusi paremini mõista.
  • Kvantitatiivselt esitatavad küsimused annavad hea ülevaate ja lihtsustavad andmete analüüsi.

7. Jäta ruumi aruteluks

  • Kogu vestluse vältel lase töötajal end avada. Töötaja tunneb end rohkem kaasatuna, kui on saanud ise oma eesmärgid ja arenguplaanid välja pakkuda. Juht saab vajadusel suunata ja korrigeerida.
  • Vestluse lõpus jäta aega ja lase töötajal tõstatada muud olulised teemad, mis võivad olla tema jaoks prioriteetsed. See annab ruumi dialoogile ja usalduse tugevdamisele.

Soovime kõigile sisukaid vestlusi!

PlanPro tarkvara aitab vestluste läbiviimist lihtsustada ja tulemuslikumaks muuta.

Jälgi meid sotsiaalmeedias:

Küsi tasuta demo!

Täitke palun kontaktivorm ning võtame teiega ühendust.

Mind huvitab: